Vælg en side

ESG

GRØN KOMMUNIKATION

10 bud til grøn kommunikation

 

Her får du 10 bud til, hvordan du får dine gæster til at betale for grønne måltider med større glæde.

DRC deltog på workshoppen om grøn kommunikation hos Hotel & Restaurationskolen og har aktivt været med til at udvikle de 10 bud.

Læs hele Den Grønne Bibel her:

Kommunikation om grønne retter

Du kan kickstarte dine gæsters appetit for grønne retter med det rigtige navn til retten. Der er flere undersøgelser, der viser at en forkert navngivning af plantebaserede retter kan få kunderne til at vælge den fra af forskellige årsager. Ved at navngive dine retter anderledes kan dine gæster få større appetit for de plantebaserede retter.

Savner du inspiration kan du bruge dette nye værktøj:

Inspiration til grønne retter

Savner du inspiration til denne grønne menu kan du bruge denne guide, som DRC har været med til at udvikle sammen med Plantebaseret Videnscenter og andre. Guiden kan give inspiration til flere grønne retter til konferencer og møder og henvender sig til både køkkenpersonale og tjenere, der ønsker at udforske det plantebaserede madunivers. Guiden er udviklet af en række dygtige kokke og er blevet testet, så det også er sikret, hvad der virker i praksis.

Der er også inspiration at hente i et opskriftsunivers, som kan findes på Plantebaserets Videnscenters hjemmeside

Forbrugerombudsmandens råd til miljømæssige og etiske udsagn i markedsføringen

 

Når virksomheder bruger udsagn som ”miljøvenligt”, ”vi bruger ikke børnearbejde” eller lignende, skal det være korrekt og relevant at oplyse om produktet. Udsagnene skal være afbalancerede og må ikke overdrives. Udsagnene skal være klart formulerede, så de er nemme at forstå.

Læs her om forbrugerombudsmandens råd, kvikguide til miljømarkedsføring, lovgivningen mm.